آیا رفتار مناسب با کودکان زلزله زده را می دانیم؟
نوشته شده توسط : استاد سلام

به لطف خدا و همت مردمان نیک سرزمینم، کمک ها برای مردم کرمانشاه در حال ارسال هستند. مواد خوراکی، گرمایشی، دارو و نیروی کمکی انسانی و مکانیکی به مناطق زلزه زده اعزام می شوند.

هر چه از دستم بر می آمد انجام دادم تا قلب درد کشیده ام را تسکین بدهم. اما هر وقت از کار فارغ شدم و نگاهم به دو فرزندم می افتاد، شعله های اندوه دوباره در قلب و روحم زبانه می کشید. کودکان بسیاری همین الان و درست زمانی که دو فرزندم سالم و شاداب در کنارم هستند، مادر و پدری ندارند تا در آغوش گرمشان چشم ببندند. فرزندان خردسالی که هر چه فکر می کنند، نمی فهمند چه اتفاقی افتاده.

احساسات کودکان در این شرایط

کودکان برای داشتن حس امنیت، به طور کامل به پدر و مادرشان وابسته هستند. اگر آنها ناراحت و مضطرب باشند، کودکان بخش زیادی از امنیت خود را از دست می دهند.

در این شرایط سخت، به جز نیازهای مادی که جزو ضروریات زندگی بچه هاست، تعداد زیادی کودک که خانواده خود را از دست داده اند، نیاز دارند تا آرام شوند.

اضطراب و نگرانی از آینده، ترس و ناامیدی از احساسات ناخوشایندی است که کودکان از درک آنها عاجزند و طبعا راههای برخورد مناسب با این احساسات را نمی دانند.

 

بهترین راه اینست که با کودکان صادق باشید.

البته بدون اینکه به طور غیر واقعی به شرایط بد بین یا خوش بین باشید. سعی کنید رابطه ای محکم و قابل اعتماد با کودکان برقرار کنید. با آنها ساده صحبت کنید و اطلاعات کافی به آنها بدهید. 

در هنگام وقوع بلایای طبیعی یا بحران، همه کودکان قادر به بهبود بخشیدن به اوضاع هستند. آنها اگر بدانند با انجام دادن کارهای کوچکی که بر عهده آنها می گذارید چقدر توانسته اند شرایط را تغییر بدهند، احساس نمی کنند حضورشان مانع کمک رسانی است. باید به بچه ها قوت قلب داد. بچه هایی که بلایای طبیعی را تجربه می کنند، درباره آینده دچار نگرانی هستند. سردرگمی درباره وضعیت غذا و اسکان و اصلا اینکه چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد، آنها را مضطرب می کند.

بهتر است رفتارهایی را که در پی تنش و اضطراب کودکان بحران دیده شاهد هستیم، بشناسیم. شب ادراری، وابستگی بیش از حد، کابوس شبانه، دل درد، دعوا و کتک کاری، تغییر وزن شدید، خستگی و ... . با گذشت یک هفته از زلزله استان کرمانشاه، بهتر است کمک کنیم بچه ها و مخصوصا دانش آموزان آسیب دیده به شرایط قبل برگردانده شوند. یکی از کارهایی که به راحتی می توان انجام داد، تشویق آنها به یادآوری درسهایی است که از اول مهر در مدرسه آموخته اند.

با بچه ها صادقانه صحبت کنید و توضیح دهید که در زندگی اتفاقاتی می افتد که از دست انسان خارج است، زیرا بلاهای طبیعی همیشه هستند و باید در برابر آن ها صبور بود.

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی، ضمن آرزوی صبر برای بازماندگان حادثه تلخ زلزه کرمانشاه، مخصوصا دانش آموزان و معلمان توانای این سرزمین، امیدوتر است تا این عزیزان هر چه زودتر در کلاسهای درس حاضر شوند تا بار دیگر همچون همیشه ثابت کنند که هیچ سختی را بر نمی تابند.





:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , هزینه تدریس خصوصی , کلاس آنلاین , کلاس مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: